donderdag 5 mei 2016

En als ik nu eens midden in het panorama stapte ?

Winter 2013 en 2014 : trektocht door de Jura. Bij mooi weer kijk je er uit over het meer van Genève en het vlakke en groen gebied erond, dat abrupt doodloopt tegen een witte muur. De toppen kan ik zo opnoemen : Blumlisalp en zijn buren,Jungfrau, Mönch, Eiger, Schreckhorn, Wetterhorn... Allemaal met een steile noordwand die zelfs op 100 à 150 km afstand nog het nodige ontzag opwekt.



En wat als ik nu eens zou wandelen aan de voet van die hele rij bergen ?
(Eh, neen - het kwam niet (meer) in me op om door die wanden te klauteren).

Deze trektocht heeft twee namen. Soms heeft men het over de "Hintere Gasse" : het "achterafsteegje", waarlangs gedreven wandelaars aankomen in dorpen als Grindelwald, Lauterbrunnen of Kandersteg, weg van de drukte van de wegen en spoorwegen. De andere naam is de "Bärentrek" omdat het de mooiste tocht is van het kanton Bern - het kanton met de beer op zijn vlag.

Nog 3 weken aftellen. Zorgen dat we klaar zijn op het werk, de berghutten geboekt en de rugzak klaar. De sneeuwberichten worden op de voet gevolgd. Zou ik nog raquettes moeten meenemen op niet ? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten